Škola v přírodě Hamr 2.- 5. května 2017

19. května 2017

Je úterý 2. května ráno a scházíme se natěšení ve škole, protože jedeme na pobyt. Ještě přibalit co nás napadne, aby bylo všeho dost a ještě něco navíc. A je tu autobus, všechno rychle naložit a vyrážíme. První zastávka je v Soběslavi, přistupují naši spolužáci z druhé školy. Cílové místo - penzion Alešův Dvůr v Hamru u Chlumu u Třeboně. Protože jsme vždy připraveni a včas jsme vyrazili, museli jsme na místě chvíli čekat, než nám uklidí naše pokoje. Čekání se vyplatilo, čisté prostorné pokoje s vlastní koupelnou a dokonce kuchyňkou. Ale vařit nebudeme, mají tu šikovného kuchaře. K obědu jsme měli výbornou polévku s nudlemi a kuřecí směs s rýží. Odpoledne jdeme poznat Hamr a kousek okolí. Soňa s Janou mezitím připravily na druhý den poznávací hru – něco ve stylu šipkované. Bylo to v okolí rybníka Purkrabec. Hezká cesta, výborná pro vozíčkáře. A večer řízek s bramborem! Potom venku společné zpívání. Bylo trochu chladněji, ale nepršelo! Ne, ne, ne.

Škola v přírodě Hamr 2.- 5.května 2017
19. května 2017 - Škola v přírodě Hamr 2.- 5. května 2017

DSCN3458Středeční ráno jsme zahájili míchanými vajíčky – kdo měl chuť, ostatní měli na výběr sýry, šunku, marmeládu. Dopoledne jsme se vydali na poznávací hru, kterou pro nás den předtím připravila Soňa s Janou. Foukal sice vítr, ale každý chtěl najít znamení – zvíře a lístek s informací o místní flóře, fauně a osobnostech, což nebylo úplně jednoduché. První zvíře jsme pozorovali naživo, krásnou bílou kobylku ponyho Sametku. Majitel nám nadšeně vyprávěl o chovu těchto malých, ale zdatných pomocníků. Spokojeni jsme se vrátili na oběd, polévka, rajská s čufty a knedlíkem. Výborné. Po poledním odpočinku vyrážíme směr Chlum u Třeboně, pěšky – moc příjemnou cestou parkem. A protože bylo hezky, odměnili jsme se v cukrárně. Ještě prohlídka kostela a jdeme zpět. Pečené kuře s bramborem k večeři nás potěšilo a opět chutnalo. Pak jsme si povídali o tom, co jsme viděli a poznali. Kreslili jsme ryby, různé živočichy a doplňovali jimi naše „rybníky“. Protože jsme byli dost unaveni, osprchovali jsme se a šli na kutě. Ani jsme dlouho nepovídali, únava je únava.

To to utíká, už je čtvrtek. K snídani párky, také máslo, sýr, šunka, marmeláda – kdo co chce. Aby toho chození nebylo málo, jdeme k rybníku Nový Kanclíř. Po cestě sbíráme přírodniny a kocháme se přírodou. Celý rybník jsme obešli, sebrali lišejníky, šišky, kůry a kamínky. Do oběda bylo co dělat. K obídku byly špagety, mňam! Po odpočinku jsme šli do lesíka za penzionem. Trochu jsme soutěžili – holky proti klukům. Úkolem bylo poznat a přinést co nejvíce přírodnin podle napsaného seznamu. Přírodniny, nasbírané dopoledne, jsme použili k vytvoření krásné mandaly. Po svačině nás čekalo malování na kameny a ulity, moc nás to bavilo. Zahnal nás drobný deštík, tak jsme se sešli na pokoji u kluků, Líba hrála na kytaru a my pěli. K večeři byli ovocné knedlíky, takže byla nutná i večerní procházka. A po ní balení a těšení se domů!!!